Tereny poprzemysłowe

autor: Paweł Adamski

 dwóch śląskich miast połączy nowa droga
 
 Władze Świętochłowic i Rudy Śląskiej podpisały list intencyjny w sprawie budowy nowego łącznika drogowego, który połączy tereny przemysłowe obu miast z Drogową Trasą Średnicową. Dokument sygnowali prezydenci miast oraz przedstawiciele Huty Pokój S.A. i firmy Olmet Przemysław Oleś Sp. K..
Planowana inwestycja zakłada budowę nowoczesnej drogi łączącej rejon ul. Stalowej oraz tereny przemysłowo-usługowe z ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej i DTŚ w Świętochłowicach, bez konieczności korzystania z zatłoczonego węzła „Chebzie”. Samorządowcy podkreślają, że projekt ma nie tylko znaczenie komunikacyjne, ale także gospodarcze. Dzięki inwestycji zwiększy się dostępność do terenów należących do Huty Pokój i firmy Olmet, które od lat pełnią istotną rolę w lokalnej gospodarce.
To nie tylko droga, to impuls do rozwoju dla Świętochłowic, Rudy Śląskiej i całej aglomeracji. Nowa trasa ułatwi inwestorom dostęp do terenów przemysłowych i stworzy warunki do powstawania nowych miejsc pracy - mówi prezydent Świętochłowic Daniel Beger.
Oprócz rozwoju gospodarczego, łącznik drogowy ma poprawić komfort codziennego życia mieszkańców. Omijając węzeł „Chebzie”, kierowcy zyskają alternatywną trasę, co pozwoli odciążyć jedne z najbardziej zakorkowanych odcinków w regionie. Dodatkowo, planowane jest wykonanie chodników i elementów infrastruktury pieszej, co zwiększy bezpieczeństwo i dostępność obszarów obecnie słabiej zagospodarowanych.
 Budowa tej drogi to także większa wygoda dla mieszkańców. Każdy, kto choć raz utknął w korku w Chebziu, doskonale wie, jak bardzo potrzebujemy nowych rozwiązań komunikacyjnych - podkreśla prezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk.
Podpisany list intencyjny to dopiero początek długiego procesu. Teraz samorządy wraz z partnerami muszą przygotować szczegółową dokumentację projektową, a następnie uzyskać stosowne pozwolenia. Wciąż nie wiadomo, jaka będzie dokładna wartość inwestycji i z jakich źródeł zostanie sfinansowana. Władze miast zapowiadają starania o środki zewnętrzne, zarówno z funduszy krajowych, jak i europejskich.
Łącznik wpisuje się w szerszą strategię usprawniania układu drogowego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Eksperci transportowi zwracają uwagę, że takie inwestycje są niezbędne, by poprawić mobilność w regionie o największej gęstości zaludnienia w Polsce.